Ikona jugoslavenskog filma, Desanka Beba Lončar, danas ima 82 godine te živi povučena od javnosti, ali kada se o njoj govori, govori se u sadašnjem vremenu. Kao o nečemu što traje.

Rođena u Beogradu, odrasla u vremenu kada su šarm i ljepota još uvijek imali eleganciju, a ne samo efekt, Beba je filmsku scenu obilježila ulogom u filmu 'Ljubav i moda'. To nije bio samo film. To je bio trenutak u kojem je cijela zemlja gledala kako izgleda moderna, samouvjerena, urbana Jugoslavija. Ona je bila lice te projekcije budućnosti.

Beba Lončar
Foto: History and Art Collection / Alamy / Profimedia

Šezdesetih odlazi u Rim. Italija je odmah prepoznala ono što smo mi već znali. Film, studij, večernje zabave, šetnje Via Venetom - Beba je tom svijetu pripadala bez napora. Njezin glamur nikada nije bio nametljiv. Bio je tih, samorazumljiv

Udala se za Josipa Radeljaka, biznismena, s kojim je živjela u Rimu. A onda, rođenje sina. Tu dolazi odluka koja je mnoge iznenadila: u 39. godini povlačenje iz glume. Ne kao poraz, nego kao izbor.

'Nisam više imala motiv da zarađujem novac, ni da gradim karijeru', rekla je jednom.

Josip Radeljak i Leo Radeljak
Foto: Marin Tironi/Pixsell

Postoji i ona čuvena priča o honoraru za 'Ljubav i modu': Mercedes, bunda, pa dijamant. I rečenica koja ostaje.

'Jednom sam sama sebi kupila veliki dijamant. Za to mi nikad nije trebao frajer. Ako je galantan, utoliko bolje.'

Ali njen život nije bio samo film i prefinjeni Rim. Poslije 23 godine braka došao je razvod. Javnost, komentari, nagađanja o Eni Begović. I opet, rečenica koja govori više nego cijela epoha.

'Ljubav nije vječna, ma koliko mi to romantično željele. Živimo u muškom svijetu. Njima se preljub oprašta. A kojoj bi ženi bilo oprošteno da ostavi muža i dijete i nađe mlađeg? Stavili bi je na stup srama. Samo, tko smo mi da sudimo ljubavi?'

Beba Lončar
Foto: DAMIR DERVIŠAGIĆ/KURIR

Borba za starateljstvo nad sinom Leom bila je bolna. Život se nije odvijao kao scenariji. Kasnije se vratila u Beograd. Pojavljivala se rijetko. Govorilo se da je voljela tišinu više nego aplauz, da joj je privatnost postala utočište, prenosi stil.kurir.rs