Ivan Bubalo poznati je estradni menadžer koji se ne libi iskazati svoje mišljenje o domaćoj glabenoj sceni. Kako bi uputio svoje oštre kritike, koristi društvenu mrežu Facebook, a sve u sklopu ‘serijala‘ koji je sam nazvao 'Ja tako mislim, ja tako znam.'
U intervjuu za Scenu otkrio je kako je hrvatska estrada dosadna i monotona, a najveće zvijezde, prema njegovom mišljenju, su Severina Vučković i Petar Grašo. Osim toga, istaknuo je kako je 'urbani Zagreb' kriv za minoriziranje zabavne glazbe koju sluša većina Hrvata.
Mislite li da Severina zaslužuje titulu 'Kraljice estrade'? Tko joj može stati 'uz bok' od žena, ali i od muškaraca?
Da, Severina je bez dileme ‘kraljica estrade’. Uvijek je na vrhu. Već 30 godina s najvećim brojem hitova i najvjernijom publikom. Doček Nove godine na kojem će ona pjevati bit će najbrojniji od svih dosadašnjih. Na desetine autobusa iz Dalmacije i Hercegovine dolaze na doček u Split, samo zbog Severine.
Smatrate li da je hrvatska estradna scena dosadna, monotona? Što joj nedostaje?
Hrvatskoj estradnoj sceni nedostaje dobre domaće zabavne muzike. Nedostaju Runjići, Novkovići, Dujmići, Tutići itd. Ali ima i mnoštvo mladih koji su jednostavno onemogućeni.
Zaostaje li hrvatska estrada za regijom (npr. Srbijom)? S obzirom na to da domaće top liste pokazuju kako su kod nas najslušaniji srpski i bosanski izvođači.
Hrvatska estrada zaostaje prvenstveno jer su ‘ukinuti’ festivali odakle su se plasirale naše najbolje pjesme. U nedostatku domaćih pjesama, omladina je samo prihvatila srpske i bosanske izvođače koji su jezikom najbliži nama. Moram istaknuti kako su i bolje organizirani. U prilog tome ide i konstatacija da je Zagreb, što zbog medija koji su u njemu, a i zbog toga što su novci uglavnom u Zagrebu i moram kazati ‘želje’ da se zabavna glazba minorizira - preferirali urbanu i rock scenu. Najveći Zdenko Runjić uvijek je govorio: 'Imamo desetke vrsta glazbe i svaka je podjednako vrijedna, ali zabavna muzika u Hrvatskoj je 80% populacije’'.
Nedavno ste stali u obranu Mladena Grdovića nakon što ga je javnost osudila zbog pijanih ispada/padova na bini. Također, usporedbu ste 'uvukli' Gorana Baru. Zašto, prema vašem mišljenju, Baru javnost ne osuđuje, a Zadranin im je na 'piku'.
E vidite ja to gledam ovako. Grdović, koji je pjevač extra klase te ima velik broj hitova i veliku publiku, je na udaru medija jer je on zabavna muzika. Bare je rock-urbana koja se, prema mišljenju nekih kritičara, preferira kao ‘in’ muzika – pa se njemu sve oprašta. Kad sam već spomenuo kritičare, iako ih ima samo 5-6 (ne znam tko ih je proglasio kritičarima)... Moram kazati da su veliko zlo, naglašavam veliko.
Rekli ste, također, da Vanna i Nina nisu zvijezde te ne mogu napuniti Arenu jer nemaju publiku, a obje su to napravile. Kako to objašnjavate?
Da, već 30 godina tvrdim da Vanna i Nina nisu zvijezde jer u tom periodu ni jedna ni druga nisu imale svoje solističke koncerte u Splitu, Zadru ili Dubrovniku, a da su imali posjetu veću od 500-700 ljudi. Pa kakve su to zvijezde? Medijske da! E sad kad kažete da su napunile Arene ja vam odgovaram. Arena se može napuniti s 5, 10, 15, 20 tisuća. I opet ključno je pitanje: ‘Koliko su prodale ulaznica?’ Kad su medijske kuće organizatori tih koncerata tada možeš napisati što hoćeš, a svi ostali će to prenijeti. Ponavljam, one jesu zvijezde, ali samo medijske. Miljama su daleko od pravih zvijezda.
Vaš komentar na Petra Grašu? Smatrate li da mu je brak s Hanom Huljić dao dodatan PR njegovoj karijeri?
Za Petra Grašu mislim ono što sam mislio uvijek, on je vrh. Njemu ženidba ni bilo što drugo ne može pomoći u PR-u jer je sa svojim pjesmama najbolji.
Mnoge srpske zvijezde napravile su obrade pjesama Olivera Dragojevića (Milica Todorović – Cesarica) kako to komentirate, s obzirom na to da pjevač nije htio nastupati u Srbiji?
E pa vidite nitko nije napravio obradu Oliverovih pjesama jer on je samo izvođač. To je obrada Gibonnijeve pjesme, a Oliver ima toliki opus evergreenova da jednostavno te pjesme probijaju sve granice. Uostalom, prije rata Oliver je bio omiljen u Srbiji.
Uspjeh nekad i sad? Koliko su društvene mreže olakšale taj 'trnoviti put do zvijezda'? S obzirom na to da je prije dva-tri desetljeća bilo puno teže doći do publike? Koliko moderno doba donosi (ne)kvalitetu na sceni?
Vidite ja mislim obrnuto od vašeg pitanja. Nekad si čekao Splitski festival i prve 3-4 pjesme bile su hitovi. Mogao si odmah s njima na koncerte i turneje. Danas uz društvene mreže i tisuće portala i radio postaja je sto puta teže. Nabrojite dva-tri prava hita u zadnjih pet godina? A medijima odgovara da se stalno okreću novi izvođači. Pa budimo iskreni, od stvaranja Hrvatske države imamo 5 - 6 pravih zvijezda: Dražen Zečić, Petar Grašo, Thompson, Gibonni, Tony Cetinski, Jelena Rozga i gotovo!
Vaš komentar na povratnike (npr. Pisarović i Tajči, pa i Doris Dragović)? Mislite li da im je publika dala interes koji su nekoć izgubili pa pokušali vratiti?
Ja sam radio s Doris prije trideset godina. Tad je bila zvijezda i punila je sve, ali baš sve dvorane i neko vrijeme se malo povukla. Sad kad se opet vratila sve je prepuno i opet je na vrhu. Gledam snimke njenog zadnjeg koncerta iz Arene... Slika i preslika Miše Kovača. Sve pjesme je publika u dobi od 18-30 godina, kojih je bilo više od pola Arene, pjevala od a do ž. A nitko se od njih nije ni rodio kad je te pjesme snimila.
Vesna Pisarević za razliku od cijele zagrebačke škole (Batelić-Houdek-Kindl-Lozar-Tolja-Dekleva itd.) ima 3 - 4 odlične pjesme zabavne muzike. I za razliku od svih navedenih, ona radi svoje solističke koncerte (za 500 - 1000 ljudi) što je najvažnije.
Koja je po Vama mlada zvijezda na sceni, a da ima karizmu preuzeti titulu nove Doris Dragović ili Severine?
To je svakako akvizicija Tončija Huljića. Lorena Bućan može naslijediti Doris Dragović.